PDA

View Full Version : Anna Greta Johansdotter

MikaelSund
04-08-04, 15:22
Denna fråga är redan besvarad på annat sätt, så behovet finns inte längre. Jag prövade att ta bort frågan med det gick inte - dock kan jag ändra i texten (som jag gör nu).

OBS! Rubriken skall vara Greta Johansdotter, inte Anna. Jag har försökt att ändra på det men det går inte igenom.

Jag söker födelsedata samt anfäder till min mfmmm Greta Johansdotter. Enligt HisKi, där jag studerad födelsenotiserna för hennes 6 barn födda i Rangsby, Närpes, med Johan Eriksson Båsk (född 29 mars 1800 i Rangsby, Närpes), så borde Greta vara född mellan sept 1808 och april 1809. Men det är bara troligt till en viss grad.

Var hon är född, när hon är gift och när hon dog är oklart, men dessa data ligger inte på HisKi för Närpes. Om någon skulle hitta henne i giftermåls- eller dödsboken på mikrofiche, så skulle kanske saker och ting klarna. Eftersom jag sitter i Sverige så har jag lite svårt att komma till landsarkivet eller var nu dessa finns.

MikaelSund
12-08-04, 15:08
Detta är den rätta:

Margareta "Greta" Johansdotter Juth Östman, född 1809-05-08 i Wargö, Malax sn. Allt enligt Per-Erik Berglund.