PDA

View Full Version : Matts Mariasson Kiisk

cdahlin
17-09-05, 12:59
My grandmothers father was Matts Mariasson Kiisk, b. 05 apr 1857. He lived for some years in America, but returned and married my grandmothers mother, Anna Lisa Kronkvist, from Dalabäck, Pedersöre in 1878, so I suppose that he returned before that.

Now I am interrested in knowing where he lived in America. Is there any information about that?

Christian Dahlin

Gunnel
18-09-05, 10:10
Hej Christian!

Jag kan tyvärr inte svara på din fråga, men jag är intresserad av namnet Kiisk. Var är Matts Mariasson född. Hör han eventuellt till Wirmaila-släkten?

Gunnel

QUOTE]Originally posted by cdahlin
My grandmothers father was Matts Mariasson Kiisk, b. 05 apr 1857. He lived for some years in America, but returned and married my grandmothers mother, Anna Lisa Kronkvist, from Dalabäck, Pedersöre in 1878, so I suppose that he returned before that.

Now I am interrested in knowing where he lived in America. Is there any information about that?

Christian Dahlin [/QUOTE]

Kaj Granlund
18-09-05, 10:23
Christian know we talked about him. Do you need any information from Esse or have you got that already?

cdahlin
18-09-05, 11:28
Hej Gunnel!

Han var född i Esse, Kiisk. Av namnet kan man konstatera att han var född i ett utomäktenskapligt förhållande. Min farmors släkt går tillbaka till denna släkt, Kiisk.

Nu undrade jag främst var i Amerika han befann sig och hur länge. Jag har nog inga uppgifter om detta. En uppgift var att han skulle ha emigrerat 1890, alltså redan när han hade familj i Dalabäck. Men jag vet att han återvände hem senare.

Tyvärr känner jag inte alls till Wirmiala-släkten. Var fanns den?

Till Kaj Granlund

Jag har nog en hel del information om honom och hans härstamning och jag vet att man i Kiisk har ytterligare uppgifter om hans övriga släktingar. Jag skall försöka få en kopia av deras databas vid tillfälle eftersom jag har en massa andra släktingar också i Esse.

Christian

Hello Gunnel!

He was born in Esse, Kiisk. From his name you can decide that he was born out of wedlock. My grandmothers ancestors go back to this family, Kiisk.

Now I am interrested in knowing where and when he was in America. According to some information that I have got he would emigrated in 1890, which means that he already had a family in Dalabäck. But I know that he returned later.

Unfortunately I don't know the Wirmiala-family at all. Where was this family?

Christian