PDA

View Full Version : efterlysningar

Gita Wiklund
08-11-05, 18:22
Hej,
Har några lösa trådar som jag skriver upp här utifall någon vet något eller har möjlighet att hjälpa mig med att kolla upp.

Carl Kåhlman född 1774 april 26 i Helsingfors

senaste data jag har är att han tar studenten i Åbo 1799. Hans syskon och mor bor i Helsingfors. Men jag hittar inga uppgifter om vad som hände Carl efter studenten i tidningar eller uppgift om vigslar, begravda i hela HisKi. Har troligtvis bott i Helsingfors eller Åbo vid tiden för studenten.

Maria Feodoroff född mellan 1872 och 1884 juni 23 (modern dör det datumet, vet ej dödsorsak) sannolikt i Alavo.
Dotter till provinsialläkaren i Kuortane distrikt: Nikolai Feodoroff f.1840 juli 06, och död 1884 okt 25 i Alavo.

Maria var vid liv 1898 och av allt att döma ogift när farmodern Olivia Tanninens bouppteckning upprättades.
Maria Feodoroff kan ha bott i Alavo där hennes mor, far och bror redan var döda och begravda. Eller hade hon kanske flyttat närmare släkten i Helsingfors?

Sen en till sak. ÄR det någon här som bor i ALAVO?
Jag har uppgift om vilken plats Familjen Feodoroff är begravd. Det skulle vara roligt att få se ett fotografi, om det nu finns en gravsten kvar...

Hälsningar,
Gita