PDA

View Full Version : Mitt visitkort

Hirit
08-12-05, 18:52
Hej
Jag heter Harriet och bor i Jämtland,strax utanför Östersund.
Mitt intresse är släktforskning,vilket jag började med 1991,men man blir visst aldrig färdig och alltid är det något nytt att lära.

Jag har två vuxna barn och tre barnbarn,som givetvis tillhör mina intressen,jag är ägare till tre kattor och dessutom en sambo,som jag inte äger men delar barn och barnbarn med osv.;)

I övrigt är jag intresserad av hus och hem och vad som där ingår,Olika slags kulturutbud,se nya platser osv. Listan kan bli lång. Jag är nog ganska flexibel,men givetvis har allt en gräns.

Genom en nyfunnen släkting i Canada kom fick jag reda på detta forum och då såg jag min chans att göra en efterlysning här,vilket är på gång,eftersom jag till min stora överraskning hittade ännu en anfader från Finland. Detta uppskattar jag mycket och desto mer om det skulle visa sig finnas släktingar med samma ursprung i Finland.
Den andre anfadern har jag gemensam med min släkting i Canada. Johan Mårtensson Östberg hette han. Jag förmodar att dessa herrar flydde till Sverige. Här är en länk om det Stora Nordiska Kriget

http://www.algonet.se/~hogman/slkrig_swe17b.htm

Alf Blomqvist
08-12-05, 21:19
Hej och välkommen Harriet!

Junior syftar på antalet meddelanden du sänt...

Hirit
08-12-05, 22:02

Hirit
08-12-05, 22:30
Tack så mycket. Ja,då vet jag vad som menas med junior,trodde att det var jag som gjort fel någonstans

Originally posted by Alf Blomqvist
Hej och välkommen Harriet!

Junior syftar på antalet meddelanden du sänt...

granskare
08-12-05, 23:59
http://www.augustana.edu/swenson/SwedishAmericanChurchIndex/FirstPageChurch.htm

Hej,
Gör du och din make operera Avis bil uthyrning agentur i Östersund? I så fall, vi hyrt en Norska registrerat bil från du:)
Jag kom ihåg en kvinna i Stockholm under Vatten Fest som bar en t-shirt med Republika Jämtland utskriven på den. Kanske att var du? :)

Välkommen till sfhs. Titta vid Swenson lista av kyrkorna, webbplats listas ovan. Om du har folk som gick till en av listad placerar, Jag kan titta vid film åt dig.

Denna var skriven med tolken99 program.
Chuck:)

Hirit
09-12-05, 12:53
Hej
Thank you for the link,it can be useful,becuase I have some relatives born long back in the time,who have emigrated to USA and Canada. Some of them I have found,but far from all.
I will going through what I have.......:)

No,we do not own any leasingcompany(biluthyrning) in Östersund,sorry. No it was not me in Stockholm with the T-shirt, either.

June Pelo
09-12-05, 17:24
Harriet,

In 1990 I visited my cousin Fjalar Stenmark who lived at Frösön. It is a beautiful and interesting area.

June

Hirit
10-12-05, 15:34
Hejsan June

Yes,June, Frösön is a very beautiful place located close to Östersund. We lived there between 1971-1975 then we bought our house an d moved to a more rural area,but today I am longing back to Frösön. And it would be easier to visit the archive and get more inf. about my Bryberg born in Finland,to include to my inquire.
Here is a link there you can find more information. Where in Jämtland,Sweden do you have relatives? Have a nice day/Harriet

/http://www.sverigeturism.se/smorgasbord/

June Pelo
10-12-05, 18:19
Fjalar lived at Mörtvägen and then later moved to Mälltorpsgatan in Frösön. He had a ski chalet not far from there, but he didn't live long enough to enjoy it because he became ill with cancer. At one time he was the tennis champion for seniors.

June