PDA

View Full Version : Jacobsson

Gunni
03-10-07, 18:18
Hej!
I juni fick jag ett brev från Mrs. Beverly N Huchala där vänliga människor hade svarat på mina frågor. Nu skulle jag gärna vilja ha kontakt med en Oneva Jacobsson i Stockton CA. Hur gör jag?
Gunni

Hasse
04-10-07, 15:07
Följande meddelande sändes till mig för vidarebefodran:

Hej

jag var just i kontakt med mina släktingar i californien och frågade om de känner Oneva Jacobsson, men de gjorde de inte och man hittar henne inte heller i telefonkatalogen över Californien. Det finns inte någon med namnet Oneva Jacobsson i hela USA, men vad heter hennes man? Det kanske kan hjälpa för det finns i VA, en hel del Jacobssonare.
...
Häslningar
Blondie992 som är släkt med Jakobssonare i Ekenäs och på Åland

Gunni
04-10-07, 20:33
Jag söker ättlingar till Carl Emil Jacobsson f.5.3 1889 i Jeppo Finland. Flyttade till Sverige som liten.Emigrerade till Californien, Oakland 1903. Avled i juni 1970.
En ev son Bert V Jacobsson f. 13.4 1922 d.2007.
Jag hade uppgifter att hans fru skulle heta Oneva?
Jag vill ha kontakt med någon ättling för vidare brevskrivning.
Gunni

MewMew
04-10-07, 22:48
We found an Oneva Jacobson in Stockton, California. She was 80 years old, and her husband(?) Bert V. Jacobson was 84 years old. Bert's parents were Carl E. and Emma A. Jacobson and they had 3 children - Rodger, Bert, and Edith. In 1930 Rodger was 9 years old so he may be still living. We found a reference to him in the 508th Airborne (Military) and posted a message asking him to contact us if he receives the message. A telephone number was noted for Oneva and Bert Jacobson - (209) 478-4639. However that may be an old number. At their ages they may be living in Assisted care or a Nursing Home and we could not find that information. For $9. you can request the White Pages to give you a more up to date and accurate address and phone number. You could also contact the Stockton, California newspapers and ask if they have any information about these people. I will check the way to contact the newspapers and send that to you.

Can you send us your e-mail address at your home? You may respond to me at pgbnh*juno.com Beverly Nylund Huchala