PDA

View Full Version : Översättning från Fin-Sv...

evany
26-12-07, 22:53
Hejsan alla!

Jag undrar om någon kan hjälpa mig att översätta det som skrivits i detta på Finska? :)

Hasse
27-12-07, 22:20
Bilderna är tagna söndagen 19/5 -57. Vi var ute på promenad.
(De har lyckats lite dåligt) - om ordet är "onnistuneet" som jag tydde det till.

Lilla Jan-Owe plockar blommor till dig! Han är nu 1 år 10 mån gammal.

mvh
Hasse

evany
28-12-07, 19:36
Bilderna är tagna söndagen 19/5 -57. Vi var ute på promenad.
(De har lyckats lite dåligt) - om ordet är "onnistuneet" som jag tydde det till.

Lilla Jan-Owe plockar blommor till dig! Han är nu 1 år 10 mån gammal.

mvh
Hasse

Hejsan! TACKAR för översättningen! *roligt att se vad min sons farmor skrivit* Får jag passa på att fråga, hur jag kommer in i Talko Gedcom, är det något lösenord säger flera, som man bör ha då? Jag har nu hittat flera namn att söka på, kanske kan det vara namn som även andra önskar få ta del av? Mycket roligt det här att få fram rötter, och tack för denna sajt! :) Önskar en fin dag! /Evany

Hasse
28-12-07, 20:16
Hejsan! TACKAR för översättningen! *roligt att se vad min sons farmor skrivit* Får jag passa på att fråga, hur jag kommer in i Talko Gedcom, är det något lösenord säger flera, som man bör ha då? Jag har nu hittat flera namn att söka på, kanske kan det vara namn som även andra önskar få ta del av? Mycket roligt det här att få fram rötter, och tack för denna sajt! :) Önskar en fin dag! /Evany

De som deltar i projektet genom att bidra utvidgandet av databasen med egen släktforskning kan bli medlemmar och få personligt passord. Projektet är helt icke-kommersiellt och sköts om på frivilligbasis.