sune
21-12-03, 23:01
Jag har en angraf gjord av min morfars bror Josef Backlund. Där finns en Johan Hansson Siisbacka på två ställen. På det ena är han f. 1708 och d. 19.12 1776.
På det andra är han f. 1697 och d. 19.12 1776.
På båda ställena är han gift med Maria Hansdotter Sandnabba f. 1700 d. 11.8 1787.
Den gode Josef har tydligen gjort ett fel i någondera fallen, men vilket?
Sedan ser jag i Talko-databasen att Maria Hansdotter Sandnabba med födelse- och dödsdatum som ovan var gift med Johan Hansson Villbacka med födelse- och dödsdatum som för Siisbacka i det senast nämnda fallet ovan.
Han någondera efternamnet vara en felläsning eller kan han ha varit inskriven på olika ställen i kommunionsboken under två olika efter- eller gårdsnamn?
Vet någon hur det ligger till?
Sune
På det andra är han f. 1697 och d. 19.12 1776.
På båda ställena är han gift med Maria Hansdotter Sandnabba f. 1700 d. 11.8 1787.
Den gode Josef har tydligen gjort ett fel i någondera fallen, men vilket?
Sedan ser jag i Talko-databasen att Maria Hansdotter Sandnabba med födelse- och dödsdatum som ovan var gift med Johan Hansson Villbacka med födelse- och dödsdatum som för Siisbacka i det senast nämnda fallet ovan.
Han någondera efternamnet vara en felläsning eller kan han ha varit inskriven på olika ställen i kommunionsboken under två olika efter- eller gårdsnamn?
Vet någon hur det ligger till?
Sune